Over AI42

AI is veel experimenteren en proberen. Maar wél vanuit een gerichte visie en strategie. Daarom biedt AI42 strategie én creatie. Inspiratie én technische support. Trainingen én programma’s.  
Weet wat generatieve AI voor jouw team, merk of doelgroep kan betekenen. Weet wat je met AI kan. Weet wat je wel wil, en niet wil.
Ons /agency team en /studio team zorgen ervoor dat je AI begrijpt, en toepast, op een manier die past bij jouw merk en organisatie. 

Meer over Sonja, oprichter en eigenaar van AI42

Technologie is disruptief. Brengt veranderingen. Ver voorbij de tech. Hoe blijf je menselijk, omarm je kansen en vermijd je risico’s voor jou, je team, merk, organisatie of zelfs maatschappij? Die vraag staat bij Sonja Loth sinds 1998 centraal. Welk digitaal terrein ze ook verkent. 

Sonja Loth is ondernemer, strateeg en business developer met 25+ jaar ervaring. Ze begeleidt merken en C-level met change vraagstukken, marketing, service en communicatie. Ook coacht ze leadership en CEO’s. Sonja geeft les als (kern)docent bij Beeckestijn Business School sinds 2008. Onder andere voor de AI in Business opleiding, AI in Business Masterclass en AI & Communicatie Masterclass. Ze is regelmatig actief voor nieuwsmedia.

Sonja is oprichter en eigenaar van AI42. Hiervoor was Sonja onder meer founder van SOCIAL.INC (volgens MT1000 en Emerce het beste en meest gewaardeerde social en content bureau van Nederland en een top 10 notering onder alle e-business bedrijven van Nederland) en partner bij MPG/Matter. 

/agency.

We helpen je de regie te nemen, een visie te vormen en je team en stakeholders mee te nemen in je ambitie. Met een use case programma, inspiratie en een heldere roadmap. Gericht op het toepassen van generatieve AI in het hart van je marketing, communicatie en bedrijfsvoering. Jouw extra collega. Met een beetje hulp van AI.

/studio.

De studio is de plek voor het experiment. Hier begeleiden we individueel use cases en ben je welkom voor trainingen, hackatons, creatie en begeleiding op data en tooling. Hier kan bijna alles wat eerst niet kon.

Wat bijna iedereen zegt

Om snel de juiste stappen te kunnen zetten op het gebied van Gen AI, hebben we AI42 gevraagd om ons te begeleiden bij het opzetten en uitwerken van verschillende voor ons relevante usecases. AI42 brengt enerzijds kennis van en expertise in dit snel ontwikkelende vakgebied mee en weet deze anderzijds direct praktisch toe te passen. Zo kunnen we de kansen die we hierin zien ook echt benutten.

Ingrid van der Chijs
Head of Marketing Development & Experts Rabobank

Al een aantal jaar werken we met Sonja samen. Zij adviseert onze afdeling communicatie en traint onze organisatie over de ontwikkelingen en het gebruik van het online landschap, met focus op social media en AI.

Haar strategische blik, enorme kennis en haar vaardigheden als spreker/trainer hebben ervoor gezorgd dat we een set aan relevante trainingen hebben ontwikkeld waarmee we onze organisatie meer bewust maken van de voordelen van de online kanalen, het gebruik ervan en de impact van generatieve AI op ons werk.
Astrid Kenens
Coordinator content & data bij De Nederlandsche Bank

Als je op zoek bent naar een AI-expert die niet alleen kennis en ervaring heeft, maar ook gedreven is en inspiratie brengt, dan is Sonja de perfecte keuze. Deze vrouw kan snel schakelen en is ontzettend goed op de hoogte van wat er speelt en mogelijk is. Daarnaast is ze erg goed in staat om per type organisatie te adviseren over logische vervolgstappen om verder te komen.

Anoniem
Senior adviseur marketing-communicatie bij een publieke organisatie

Sonja is voor mij een echte pionier: 1 van de eerste experts op social media en nu op het gebied van AI. Met haar expertise begrijpt ze de kern van AI-technologie en hoe deze kan worden benut om operationele efficiëntie te verhogen en innovatie te stimuleren. Voor Techniek Nederland heeft ze haar kennis ingezet om samen een authentiek en aansprekend merkverhaal neer te zetten, waarbij we gebruik maken van AI en inzet van diverse communicatiekanalen.

Werken met Sonja is een verademing. Ze is een geweldig persoon om mee samen te werken, dankzij haar positieve houding, betrokkenheid en de passie die ze toont in elk project. Sonja biedt niet alleen de nodige expertise en inzichten maar ook een partnerschap dat gericht is op groei en vernieuwing. Haar bijdrage overstijgt de traditionele consultant-klant relatie; ze wordt een verlengstuk van het team, toegewijd aan het behalen van gezamenlijke doelen.

Kortom, Sonja is een pragmatische vakvrouw en een onmisbare kracht voor elk bedrijf dat zich wil aanpassen, innoveren en excelleren in het huidige technologische landschap.
Esther Kok
Teamleider Marketing en Communicatie, Techniek Nederland

Fascinerend om te zien hoe Sonja het iedere keer weer presteert om voorop te lopen en deze kennis niet voor zich houdt maar deelt. Van new kid on the block op het gebied van digital naar een topper op het gebied van social media strategie. En nu heeft Sonja zich met AI42 weer opnieuw uitgevonden. Sinds 2023 helpt ze organisaties en communicatie en marketingteams om met inzet van AI hun werk en invloed enorm te verbeteren. En ook nu hier bij Beeckestijn Business School deelt zij haar kennis in opleidingen en AI trainingen. Daarnaast helpt ze ook nog eens Beeckestijn docenten AI toe te passen in hun lessen.

Hans Molenaar
Directeur Beeckestijn Business School

Om snel de juiste stappen te kunnen zetten op het gebied van Gen AI, hebben we AI42 gevraagd om ons te begeleiden bij het opzetten en uitwerken van verschillende voor ons relevante usecases. AI42 brengt enerzijds kennis van en expertise in dit snel ontwikkelende vakgebied mee en weet deze anderzijds direct praktisch toe te passen. Zo kunnen we de kansen die we hierin zien ook echt benutten.

Ingrid van der Chijs
Head of Marketing Development & Experts Rabobank

Sonja is voor mij een echte pionier: 1 van de eerste experts op social media en nu op het gebied van AI. Met haar expertise begrijpt ze de kern van AI-technologie en hoe deze kan worden benut om operationele efficiëntie te verhogen en innovatie te stimuleren. Voor Techniek Nederland heeft ze haar kennis ingezet om samen een authentiek en aansprekend merkverhaal neer te zetten, waarbij we gebruik maken van AI en inzet van diverse communicatiekanalen.

Werken met Sonja is een verademing. Ze is een geweldig persoon om mee samen te werken, dankzij haar positieve houding, betrokkenheid en de passie die ze toont in elk project. Sonja biedt niet alleen de nodige expertise en inzichten maar ook een partnerschap dat gericht is op groei en vernieuwing. Haar bijdrage overstijgt de traditionele consultant-klant relatie; ze wordt een verlengstuk van het team, toegewijd aan het behalen van gezamenlijke doelen.

Kortom, Sonja is een pragmatische vakvrouw en een onmisbare kracht voor elk bedrijf dat zich wil aanpassen, innoveren en excelleren in het huidige technologische landschap.
Esther Kok
Teamleider Marketing en Communicatie, Techniek Nederland

Al een aantal jaar werken we met Sonja samen. Zij adviseert onze afdeling communicatie en traint onze organisatie over de ontwikkelingen en het gebruik van het online landschap, met focus op social media en AI.

Haar strategische blik, enorme kennis en haar vaardigheden als spreker/trainer hebben ervoor gezorgd dat we een set aan relevante trainingen hebben ontwikkeld waarmee we onze organisatie meer bewust maken van de voordelen van de online kanalen, het gebruik ervan en de impact van generatieve AI op ons werk.
Astrid Kenens
Coordinator content & data bij De Nederlandsche Bank

Fascinerend om te zien hoe Sonja het iedere keer weer presteert om voorop te lopen en deze kennis niet voor zich houdt maar deelt. Van new kid on the block op het gebied van digital naar een topper op het gebied van social media strategie. En nu heeft Sonja zich met AI42 weer opnieuw uitgevonden. Sinds 2023 helpt ze organisaties en communicatie en marketingteams om met inzet van AI hun werk en invloed enorm te verbeteren. En ook nu hier bij Beeckestijn Business School deelt zij haar kennis in opleidingen en AI trainingen. Daarnaast helpt ze ook nog eens Beeckestijn docenten AI toe te passen in hun lessen.

Hans Molenaar
Directeur Beeckestijn Business School

Als je op zoek bent naar een AI-expert die niet alleen kennis en ervaring heeft, maar ook gedreven is en inspiratie brengt, dan is Sonja de perfecte keuze. Deze vrouw kan snel schakelen en is ontzettend goed op de hoogte van wat er speelt en mogelijk is. Daarnaast is ze erg goed in staat om per type organisatie te adviseren over logische vervolgstappen om verder te komen.

Anoniem
Senior adviseur marketing-communicatie bij een publieke organisatie

Koekje er bij? Deze site gebruikt ze namelijk. Meer over onze Cookies?